dilluns, 13 de maig del 2013

El rol dels centres d’educació especial a Catalunya: Perspectives de futur.

En l’últim número de la revista Siglo Cero es publica un article sobre el rol dels centres d’educació especial a Catalunya. Des d’una perspectiva d’un sistema educatiu inclusiu el treball planteja la necessitat de definir quin és el paper i la funció que han de complir aquests centres. Per aquest motiu, la recerca explora les pràctiques actuals dels centres d'educació especial de Catalunya en relació al suport que proporcionen a les escoles ordinàries. Així mateix, intenta identificar el paper que poden desenvolupar aquests centres en el marc d'una escola inclusiva i, finalment, planteja propostes de millora . Per dur a terme l'estudi, es va administrar una adaptació del qüestionari "The Future Role of Special Schools" a tots els centres d'educació especial de Catalunya. Els resultats indiquen que els centres d'educació especial segueixen mantenint un nivell elevat d'alumnes escolaritzats, així com una relació propera amb els centres ordinaris de la zona. De la mateixa manera, els equips de professionals manifesten posseir un ampli conjunt de fortaleses. Un dels reptes actuals més important és el canvi de funció del centre d'educació especial. Les conclusions de l'estudi se centren en les prioritats i propostes de desenvolupament i millora per al futur.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada